Alasan orang Single

Salam Alaikum.
Main topic untuk hari ini : Single
Yes single ! 

Soalan yang selalu orang akan tanya bila sebut single 

1. Best ke single ?
Nak kata best tuu tak lah, tapi masih boleh bahagia. Kiranya best laa tuu. Hee

2. Kenapa single ? 
Antara jawapan yang selalu korang dengar ialah :
- jodoh tak sampai lagi.
- aku dah fobia/trauma dengan couple
- duit tak cukup lagi nak kahwin, lagipun anak dara zaman sekarang demand tinggi.
- malas lagi nak fikir pasal anak orang
- nak jaga hidup sendiri pun malas, acaner aku nak jaga anak orang ? Kuang kuang kuang.

Dan jawapan aku, kenapa aku pilih single * yes, I'm still single and I'm still searching my 'rusuk kiri' hehuu*  aku malas nak layan kerenah manusia. Bila kau couple berak pun nak kena bagitahu, tapi bila kahwin, kentut pun bau masam. 

3. Macammana kau jalani hidup single ?
Macam biasa. Makan, mandi, tidur. Sama macam kau yang tengah berjimba berkasih sayang. Peace.

4. Tak sunyi ke ? Tak jealous ke tengok kawan-kawan dah ada pasangan, dah kahwin ?
sometimes ada laa jugak sunyi, tapi tak yah layan . Tu semua setan punya kerja nak suruh kita ke lembah api. ^0^  Kadang kadang tu jealous laa jugak tengok orang lain dah jumpa rusuk kiri, ahahaha , tapi tak payah risau laa, jodoh yang terbaik akan sampai untuk awak ^^)

Untuk korang yang ada telegram, moh leer kita join channel The Faiz Ibrahim, sesuai untuk kita kita yang ada masalah jiwa. Ahaha .. 

Nah nak kongsi kata-kata Faiz Ibrahim : 


Saya tak kata saya nak single sampai bila-bila, TAK. Saya ni manusia normal, saya juga nak berpasangan tapi bagi korang yang juga single macam saya (Sedang tunggu masa dilamar untuk dihalalkan), just be ok with your single life. It's not that bad kalau kita terima benda tu dan be happy with it.
So be single and be happy.
InshaaAllah kita single ni pun bukannya sebab apa, kita single sebab kita betul-betul tunggu someone yang really deserve hati dan kehadiran kita. So bila masa tu dah tiba, kita akan kahwin. Yahuuuuuuu. 


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

0 comments:

Post a Comment

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^