Bila Aku Ada Duit

Salam alaikum.

Kalau korang ada duit *banyaaaaaaak~~~~ duit* , apa yang korang akan buat ?  Kalau aku, aku nak buat : 

1. Beli Buku 

Aku nak beli buku banyak banyak sebab aku memang minat buku :D Takde duit pun, aku tetap beli buku, inikan pulak bila dah ada duit. Impian kecil aku nak ada library kecil, sebab aku suka tengok buku banyak banyak dan bau buku. Setiap bulan wishlist buku aku semakin panjang. Antara penulis buku yang aku minat Hlovate, Ramlee Awang Mursyid (RAM) , Ustaz Zaharuddin Abd Rahman dan lain lain yang best :p


Dah beli dekat SMO KB Mall :D

2. Makanan

Of course aku nak beli makanan bila duit banyak. Tanpa makanan tak best laa. Bila baca buku sambil makan jajan baru laa seronok. Kata orang makan banyak nanti gemuk. Kata aku makanan tuu membahagiakan aku ..kohkohkoh .. Bila makanan banyak kita boleh kongsi kongsi dengan orang lain :) sambil makan sambil berukhuwah. Gitiiiiiuuuuewwww kaauuuuu *bahasa minta penyepak* :p

Rice wrap masak merah rasa macam nasi kenduqhi ^^


3. Travel 

Dah ada buku, ada makanan last kali travel. Alangkah bahagianya hidup dapat travel tengok alam tengok ciptaan Allah ^^ . Aku suka berjalan tengok budaya orang, adat dan rasa makanan diorang.  Tempat yang teringin aku nak pergi kalau dalam Malaysia Pulau Pangkor, Pulau Redang, Sabah dan Sarawak. Luar negara pulak aku teringin nak pergi Makkah Madinah, Istanbul, Korea dan Jepun.

Btw, alang alang nak bagitahu, sekarang ni sehingga 31 December 2015 dekat Fb : Jom Travel ada buat contest dan hadiah dia perlancongan ke Vietnam secara percuma :) Jom laa try, mana tahu ada rezeki ^.^

Jom Travel <--------- #JomTravelContest

Sekian bebelan daripada,

kimchaa ;)

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

14 comments:

  1. salam! no satu tu akak suka sangat! hehehe , memang ada cita cita nak ada mini library!.

    dan sekarang dah ada list baru nak beli ...

    *eh, dah beli , selamat menghayati :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita geng buku :D dah beli. Semangat pergi cari dekat SMO ..Hehehe

      Delete
  2. baru lepas beli ESc. hehhehe..

    ReplyDelete
  3. wahh sama lah kita, saya pun suka novel hlovate dan ramlee awang murshid. hee

    ReplyDelete
  4. waa bestnya ada travel contest. kena join ni

    ReplyDelete
  5. makan dan travel opcoz.. akak da malas baca buku ngeh3..

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^