Orang Kedah Tak Lawa

Salam Alaikum

Geng kedah mesti panaih kan baca tajuk entry kali ni ? Hahahaahah .. 

Sumber : FB


Mula mula aku baca tuu, macam terbakaq jaa hati aku tapi lepas baca kat komen terus gelak guling guling *hiperbola*

Komen aku untuk orang yang kata orang kedah tak lawa, xpa aihh . Hang tunggu je laaa, mana tau jodoh hang orang kedah, terbuktilah hang pun sama kebangangan hang dengan penapis ayaq teh. Kofkofkof

Tak semua orang kedah hitam dan tak semua orang kedah putih. Janna Nick pelakon tuhh, bukankah dia orang kedah ? 

Biaq pi laa hampa nak kata apa pun, janji Mat Luthfi yang hampa dok bangga bangga sambil berkata " ambik gambar boleh ? " tuuu orang kedah. 

Dan satu lagi, hitam hitam orang kedah, tak lawa orang kedah hantaran mahai oiiiii ~~~~~ hahahaahahahaha 

Kesimpulannya : Allah jadikan berbangsa bangsa , pelbagai warna kulit untuk saling berkenalan berukhuwah bukan untuk saling mengata. ^^ 

Note :

Lepas ni aku nak makan qu puteh qu puteh barulah putih ... hahaa 



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

11 comments:

  1. lawa aje. semua ciptaan allah indah. hehheheheh

    ReplyDelete
  2. pasaipa kak ima duk jumpa org kedah segak2.. hahhahaha...

    ReplyDelete
  3. ingat bagus sangat ke dia cakap mcam tu.. huhuhu.. saje nak publisiti lah tu.. --'

    btw shawal singgah sini ye.. ^^

    http://akubukaninnocent.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah, zaman sekarang smua nak popular

      Delete
  4. biasa orang yang cakap gitu, jodohnya akan dapat gitu jugak :)

    ReplyDelete
  5. kalau dalam bahasa sarawak, lawa tu sombong...
    jadi kalau kat sarawak kalau ada org cakap kita lawa, kena hati2 sikit..

    "orang kedah tak sombong" ^_^!

    ReplyDelete
  6. Asai kulit putih, kira orang tu lawa.Asai kulit orang tu, berwarna,koko gelap, chop teruih orang tu tak lawa.Mentaliti tak bertamadun dari mana mai tak tau, dok saja zaman moden, pandai guna Internet, guna tweeter nak kutuk orang, tapi yg dia kutuk tu, cermin diri dia tak bertamadun. Dah la dok main kutuk kulit orang gelap. Awat dia tu,besaq sangat ka, sampai apa yang Tuhan buat dok kutuk. Dia tu ada kuasa apa. Allah nak tukar kulit jadi hitam melegam, sekelip mata saja. Kutuk jangan la sampai bole jadi murtad.

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^