Kes Culik Lari Ikut Pakwe

Salam Alaikum :)

Dua tiga hari lepas dunia alam maya dan alam realiti digemparkan dengan isu viral remaja perempuan berusia 14 tahun diculik oleh sebuah van putih dan dibawa ke Johor Bharu.

Kemain, aku baca kisah dia ni. Kawan aku siap hantar rakaman telefon dia dengan kakak dia siap. Dan aku antara manusia yang mendoakan dia selamat. Tapi malangnya, tadi adik aku bagitahu yang kes dia tuu sebenarnya bukan diculik tapi ikut pakwe. Disebabkan dia taknak balik rumah, dia pun berdrama kononnya dia diculik. Erghhh , tak memasal aku bengang dengan budak ni. Nak je aku maki maki budak ni tapi nak buat macam mana, budak ni tak matang lagi. Macam tuu lah. 


Buat adik adik yang ada pakwe tuu, tak payah laa nak pakwe pakwe sangat. Pakwe hampa tuu bukan betoii pun. Akai pun pendek. Hampa ingat syiok dok berjimba dalam api bawah tanah esok esok ? 

Budak perempuan ni layak jadi pelakon. Ada harapan untuk menang anugerah bintang popular. 





Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

12 comments:

  1. Kann, geram je >.< Boleh pulak memain dengan kes culik ni.

    ReplyDelete
  2. blasah je budak2 ni cani ey geram -,-

    ReplyDelete
  3. uish! minx dijauhkan daripada kes sebegini berlaku kepada kita semua...
    harap bersabar ajelah dengan karenah anak muda sekarang...
    [eh, macam dah tua sangat je aku ni kan?]
    sabar ye kim chaa... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha .. pesanan dari kakak kakak ^^

      Delete
  4. budak budak zaman sekarang.. hmm

    btw, saya tag awak 'lagi' dalam segmen ni.. jom join!

    http://hikayatleyha.blogspot.my/2016/01/year-end-new-year-giveaway-by-aynal-m.html

    ReplyDelete
  5. Doa...terus yang terbaik utk beliau...semoga ini memberi pengajaran kepada mereka2 yg msih berfikiran kurang mtg dlm kehidupan.....

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^