MARA Dan Aku


Salam Alaikum ^^ 

Dah kenapa dengan aku ? Semalam cerita pasal PTPTN, hari ni cerita pasal MARA pulak. 

Sebenarnya aku pernah praktikal di Pejabat MARA selama 3 bulan. Secara jujurnya best praktikal di MARA walaupun tanpa elaun. 

Banyak benda aku belajar. Banyak manusia aku jumpa. Banyak ragam aku layan.





Mula mula masuk praktikal, nak pergi tandas pun aku takut. Nak minum air lagilah takut sebabnya kalau minum nanti nak kencing. Bila nak kencing kena pergi tandas dan aku takut nak minta keluar pergi tandas. Hahaha .. 

Aku ditempatkan di unit kecil untuk urusan pinjaman pendahuluan. Di unit nie cuma ada 2 orang staff tetap MARA, dan 3 orang budak praktikal ( Aku, member kelas aku, dan sorang dari IPTA ) 

Ketua penyelia aku sangatlah baik. Peramah. Suka bercerita. Bila takde orang dia akan bercerita pasal anak dia, pasal kerja, dan macam macamlah. 


Bersambung ....... 





Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

13 comments:

  1. Baru smangat nak baca, dah bersambung pulak. haha

    ReplyDelete
  2. dapat supervisor yg best dan baik memang akan buat kita semangat nak kerja :) takdelah rasa takut bila nak bertanya

    ReplyDelete
  3. alaaaa bersambung pulakkk haha

    ReplyDelete
  4. Buku tuu. Ahahah. Kita ada juga. Lol. Okay. Ahhaha. Budak2 sangat aina ni. 😂

    ReplyDelete
  5. saya akn praktikal di pejabat mara kb bln 1 nnti,any tips x?? heee
    nevessss ;|

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejabat mara kb , dekat wakaf che yeh kan ? Emm .. masa saya dulu, kalau pejabat daerah buat yang basic je, bg borang utk pinjaman perniagaan, kumpul borang pinjaman e pendahuluan dan ada lagilah yg lain lain. Tips ? Tak tahu tanya. Jangan memandai nak tunjuk pandai lawan senior2 mara. Haha .. itu je laah .

      Delete
  6. Assalammualaikum tumpang tanya awk practikal kat pejabat mara, awk apply melalui email atau hntr surat kat pejabat mara? Kalau email,email websites apa ye nk hntr?

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam .. saya hantar surat permohonan berserta dengn resume ke pejabat MARA. :)

      Delete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^