Pilihan


Salam Alaikum ^^ 

Dalam hidup kita sentiasa ada pilihan dan aku manusia yang takut untuk membuat pilihan. Aku takut tersalah buat pilihan dan aku tak mampu undur balik dan aku takut untuk maju ke depan. 



Part paling susah nak buat pilihan dalam hidup aku sekarang sama ada nak teruskan belajar atau stop untuk bantu abah. 

Aku nak sambung belajar sebab aku dapat kepuasan dengan belajar tapi dalam masa yang sama aku kesian dengan abah. 

Tiba tiba rasa seolah olah kembali ke zaman selepas SPM. Buat keputusan untuk sambung luar negara, IPTA, Matrikulasi atau IPTS. 

Dulu batal pergi luar negara sebab abah tak bagi walaupun dah start labur duit untuk pergi. Batal untuk pergi IPTA sebab aku takut tak mampu kawal diri. Batal pergi Matrikulasi sebab aku tak suka study kelam kabut dan akhirnya aku pilih Diploma di IPTS walaupun ramai yang cakap keputusan aku bodoh sebab tolak tawaran yang lebih baik. 


Moga ada jalan keluar ^^ . Doakan. 

Sekian, 
Keluhan resah hati,
KimChaa



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

23 comments:

  1. Kim Chaa ,.. same goes to me. Beeha pun tengah pening kepala buat pilihan macam ni. TT

    ReplyDelete
  2. kalau rasa hati kuat kat nak bantu abah, insya-Allah teruskan niat tu. belajar bila bila boleh, nak tolong bapa kita bukan selalu :) apa apa pun doakan yg terbaik dan buat istikharah

    ReplyDelete
  3. abah buat apa? in syaa Allah be confident with your choice, grab the chance and you will make a change. waaseeh~ ayat.. lebih kurang dengan yg kat ataih tu.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha .. sama tp ttp bg semangat :D makaseh dear ^^

      Delete
  4. Ambil diploma bukan pilihan bodoh pun. Biarkan je diorang yang bercakap tu. Yang penting kita usaha. Semoga dipermudahkan untuk urusan akan datang, InshaaAllah amin! :)

    ReplyDelete
  5. moga kim chaa peroleh jawapannya nanti.
    insyaAllah, He knows the best!

    ReplyDelete
  6. jgn lupa minta petunjuk dari allah,inshaallah ada hikmah disebalik keputusan kimchaa tu :)

    ReplyDelete
  7. salam , moga Allah tunjuk kan jalan pilihan memang susah,

    tapi bila mohon pada Allah insyaAllah Dia akan bagi satu kekuatan untuk buat satu pilihan tepat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kak liyana atas ingatan ^^

      Delete
  8. semoga dipermudahkan segala urusan sis ^^

    ReplyDelete
  9. takpe, yg penting belajar nnt krn allah :) <3

    ReplyDelete
  10. Kadang2 kita rasa kita buat pilihan yang salah, tapi ingatlah kat mana Allah letak kita, itulah yg terbaik untuk kita..

    ReplyDelete
  11. Semoga dipermudah dalam membuat pilihan dan keputusan. All the best Kim Chaa.

    ReplyDelete
  12. InshaaAllah niat kita ikhlas kak. Moga allah permudahkan. (○゚ε゚○)

    ReplyDelete
  13. Insya Allah ada jalannya. Adik Wardah elok je amik diploma, nnty sambubg aje ke degree. Xsusah ponn..insya allah

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^