Itu Bukan Pampers


Salam Alaikum ^^ 


Empat lima hari lepas aku pergi kedai runcit cari pampers untuk orang tua sebabnya nenek aku sakit dan tak boleh bangun sebab terlebih makan ubat. 

Jadinya aku pergi kedai cari pampers. Tapi malangnya yang aku jumpa cumalah pampers baby. 


Ini pampers baby

Kebetulan masa aku cari tuu, ada sorang bangla tengah susun stok pampers dekat situ dan dia tengok aku macam tengah cari barang, dia pun tanyalah 
" cari apa ? " 

dan aku tanya dia balik 

" pampers orang tua ada tak ? " 

dia pun tunjuk dekat belakang aku dan bila aku pusing : 
.
.
.
.
.
.
.
.


Taraaaaa ~~~~ ni laah pampers dia tunjuk dekat aku. Aku tak tahu nak gelak ke, nak lari ke, tapi yang pasti aku rasa macam nak ketuk je kepala dia sambil berkata : 

" Itu bukan pampers orang tua, itu pampers remaja ! " 

Tapi tak sampai hati nak ketuk sebab muka dia blurr tahap gaban bila aku cakap 

" bukan, bukan, bukan. Ni bukan pampers orang tua. Nak pampers orang tua satu lagi." 

Akhirnya aku pergi farmasi dekat sebelah cari pampers orang tua. Nasib baik ada cuma jenama yang aku cari tuh takde. 


Ni pampers orang tua yang aku cari. 
Harga di Giant RM 22++ . Kuantiti 20 keping. 




Sekian cerita ntahpape dari , 
KimChaa




Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

22 comments:

  1. sakit nya hari kalau ckp ngn bangla =='

    ReplyDelete
  2. Haha saya pernah mintak maggi mi segera then dia kasi saya keropok mamee haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haahahha .. mumgkin dia ingat maggi dgn mamee tuu sama kot

      Delete
  3. hahaha itu lawak. bangla pun tau pad tu pampers...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. salam kenal.


    hee..heee.. sian awak kan..

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Haha .. memang saboo je tengok maamat bangla tuuh.

      Delete
  7. hahaha tak pasal pasal XD moga nenek Kim Chaa cepat sembuh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pasal pasal pergi cari pasal. Haha . Amin. ^^

      Delete
  8. salam heheh, sabr jelah , nak buat macam mana , doa faham pampers tu apa dah cukup baik daaa

    ReplyDelete
  9. Hahaha niat dia nak jadi helpful tu dah ada dah,.. :)

    ReplyDelete
  10. hhahaa..nasib selalu beli dekat supermarket..hihi..

    ReplyDelete
  11. hahahha.gelakk guling2 baca benda ni. lol. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sopan anak dara gelak guling guling .. hahaaha

      Delete
  12. Kalau nak ckp dgn bangla kene sbr sikit. Hahha. Salu dah kene. Kdg2 dorang terer bi kita yg terkulat kulat haha

    ReplyDelete
  13. Ahahaha.. itu bangla belum terer lagi bahase melayu.. 😁

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^