Lip Balm Terbaik Untuk Bibir kering



Salam Alaikum ^^

Minggu lepas bibir aku ada masalah giler super duper kronik bibir kering sampai berdarah. Aku agak bibir aku kronik sampai macam tuu sekali sebabnya aku kurang minum air minggu lepas *malas nak minum* dan keadaan cuaca yang sangat panas. 

Disebabkan kronik sangat bibir aku, maka aku pun pergi Guardian cari lip balm dan aku terbeli satu lip balm yang aku rasa macam menarik sebab kandungan dia madu.






Ni laah lip balm yang aku guna. Lip balm nih best sebabnya takde colour, takde bau, bila pakai tak rasa melekit dan tahan lama. 

Lip balm niih bukan setakat rawat bibir kering, tapi memerahkan bibir secara natural. Bibir pun rasa lembut jee lepas pakai. 

Aku memang dah jatuh chenta laa dengan lip balm niih. Best gilaa ! Harga dia pun takdelah cekik darah pun. Lebih kurang RM 11++  dekat guardian. 

Bibir aku dah kembali pulih. Heee . Untuk siapa siapa yang ada masalah bibir kering disarankan untuk pakai lip balm niih. Tapi kalau makin kronik lepas pakai, sila jumpa doktor okeeyyy . 

- Ini bukan iklan berbayar :p 



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

30 comments:

  1. salam akak singgah sini...
    dah lama tak pakai cenggini, tapi kalau bibir merekah nak nak masa study

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semangat study sampai tak sedar bibir merekah .. Hehe

      Delete
  2. Nice one! Nak try jugak lah nanti. Thanks for sharing! ;)

    ReplyDelete
  3. Boleh try cari nanti. Bibir Dylla pun asyik kering je :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuaca panas sangat sampai bibir senang kering :(

      Delete
  4. aina jarang lah nak merekah bibir.. sebab suka minum air. hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagusnyaaaa. Sihat bibir aina .. Heee

      Delete
  5. Saya sebenarnya takleh pakai sgt lipbalm ataupun lipstick sebab suka jilat bibir. Kejap je hilang. Muahaha :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha ... Dulu pun suka main jilat jilat. Sekarang tak minat dah .. Sbb dah beso .. Hahaa

      Delete
  6. sy selalunya guna vaseline. lip balm yang lain pun banyak tapi jarang nak guna,tu pun terbeli sebab tergoda tengok packaging cantik haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vaseline dah pernah pakai. Best jugak :) saja tukar sbb cari mood baru .. Heeee

      Delete
  7. rasanya dah lama tak pakai apa2 pada wajah...atau bibir....hahahahha bahasa...
    betul ni....akan dipertimbangkan cadangan mu kim chaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha .. Sgt bahasa . try laa pakai, skrg kan musim panas :D demi kesihatan ^^

      Delete
  8. saya pakai lip balm from silky girl..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah try silky girl, tp yg kawan punya .. Haha

      Delete
  9. salam perkenalan.singgah sini dan jd follower ke 200
    masa study dlu rajin pakai lipbalm..
    skrg nan hado..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih jadi follower ke 200 ^^
      Skrg nihh pakai lipstik eh kak ? Hehe

      Delete
  10. Salam ukhwah saya hulurkan..
    Saya suka lips balm rose sebab mcm sweet pink dia.. Cherry pun suka jugak sbb wangi.. ;-)

    ReplyDelete
  11. boleh cuba ni :) thank you share, Hana pun selalu gak bibir kering dahla cuaca tengah panas camni

    ReplyDelete
  12. Boleh try cari ni. Akak biasa guna lip balm yang ada aloe vera je sebelum ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah try lg yg ada aloe vera. Nak cari jugak laah try .. Hehe

      Delete
  13. Kalu bibir lebam pakai lip balm boleh? he he he...

    ReplyDelete
  14. betul ke? nak try.. RM11 je kan.. hehe.. okey murah sket. kawan soh pakai jenama mary kay.. mahai giler

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^