Random Quotes


Salam Alaikum ^^

Entry kali niih nak kongsi beberapa quotes yang aku suka ^^ dan ada yang dari diri aku sendiri. 

"When one door closes, another opens; but we often look so long and so regretfully upon the closed door that we do not see the one which has opened for us." - Alexander Graham Bell

Buku yang menarik, adalah buku yang dapat dibaca dalam tempoh masa kurang 24 jam, manakala buku ilmiah tidak akan dapat dibaca melainkan melalui paksaan. -KC-

 Allah uji kita untuk mengangkat martabat kita. So, be cool . Chillax -KC-

 Takdir Allah tak pernah salah. Kita dipilih sebab kita layak diuji. Kitakan hamba  ^.~ -KC-

Sometimes you need to cut yourself , in order to let all the bad blood out 
- usamah razif b. Azman Koehler : pelangi -

Sebab apa kau simpan dia dalam doa ? Sebab kalau simpan dalam hati, hati tu sifat dia berbolak mcm kapal. Tapi, Kalau simpan dalam doa dia tetap kekal sampai 'sana' ;)  -KC-


Umat islam seluruh dunia perlu bangkin solat taubat, diatas kemalasan umat islam. - Yusuf Qardawi


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

24 comments:

  1. Suka yang Allah uji kita tuu ;)
    Siap dengan be cool, chillax gitu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muncul ayat tuuh time tgh down. Tuu yg siap dgn chillax bagai tuuh . ngeee

      Delete
  2. suka ayat2 tu..
    terima kasih ats perkongsian

    ReplyDelete
  3. So true laa yg pasal buku ilmiah tidak dapat dibaca melainkan dipaksa.
    Kalau buku cerita, tak sampai sehari dah boleh habis. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benda baik mmg susah nak habiskan .. Haha

      Delete
  4. meaningful qoutes....asha suka semua saling berkait

    ReplyDelete
  5. nice nye... suke2 :) love this one, Sometimes you need to cut yourself , in order to let all the bad blood out

    ReplyDelete
  6. meaningful qoutes kimchaa :) thanks share okey :D

    ReplyDelete
  7. oh mai oh mai GOD!!! Usamah razif tu!!!! huwaaaaaa rindu giler dengan dia...tetiba teringat dan angau balik pasal dia...adoyai gila dah aku ni...

    till meet again usamah...*tetiba...*

    okay abaikan semua tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha .. Ingatkan kita sorang yang gilerkan usamah. Rupanyaaa ada geng ^^

      Delete
    2. Haha .. Ingatkan kita sorang yang gilerkan usamah. Rupanyaaa ada geng ^^

      Delete
  8. love ur beautiful quotes kak kc. and yusuf qaradawi.

    ReplyDelete
  9. Good quotes KC! Saya pun suka jugak :)

    ReplyDelete
  10. macam ada ja yang sesuai dengan saya sekarang..haha..tq share..=)

    ReplyDelete
  11. Auka quote quote macamni hehe. Nice sharing Kimchaa :) And background bunga bunga tu cantik!

    ReplyDelete
  12. Suka yg quotes first skali tu, dr dlu salu ingat quotes tu ^^

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^