Wordless 13 : Apa Yang Dipandang


Salam Alaikum ^^


Sumber : Mark Zukerberg


Dalam hidup niih semua pilihan. Kita ada pilihan untuk berfikir dan berkata kata secara positif dan selalunya kita akan memilih berfikir negatif dan berkata kata kasar untuk memuaskan hati kita dan kita bahagia bila orang sakit hati dengan kita. 

Manusia itu aneh ! 

Apa yang awak semai, akan membentuk hasilnya. Kalau dari kecik awak dah ajar anak dengan benda negatif, bila besar anak awak akan bertambah negetif hasil dari baja awak sendiri.


- Ayat tunggang terbalik. Maafkan saya. =.="



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

11 comments:

  1. Nice sharing..ayat tunggang terbalik pn tak apa..yang penting ada mesej yang baik..:)

    ReplyDelete
  2. betul tu kak kim chaa. saya setuju sangat.

    ReplyDelete
  3. penting pendidikan awal kanak-kanak dan yang pasti, semua bermula dari rumah. tp lihat saja keluhan guru-guru, ramai ibu bapa yang menyalahkan golongan guru yang tak mendidik anak mereka.

    sedih dengan realiti Malaysia :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya semua pihak mainkan peranan. Walaupun kecik tapi tetap mepengaruhi anak kecik

      Delete
  4. "Apa yang awak semai, akan membentuk hasilnya." Yupp, setuju πŸ‘

    ReplyDelete
  5. betul tu...biar pun ayat awak terbalik ke apa ke..yg penting ada mesej yang tersirat kat ayat awak..hehe..

    ReplyDelete
  6. sebab tu penting ajar kanak2' benda baik dri kecik.

    ReplyDelete
  7. salam , semua orang bebas berfikir , cuma kita pilih nak positif ke negative

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes. Semua pilihan kita yang tentu dan hasilnya kita yang rasa ^^

      Delete
  8. Nampak side negatif dan positifnya ayat2 dalam dialog tu. Kita amik iktibar bila baca.^_^

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^