Bila Ditanya Abah Marah


Salam alaikum ^^


Kalau aku cerita pasal family aku, mesti semua orang cakap yang perangai adik beradik aku niih pelik pelik. Bila orang dengar aku cakap phone dengan abah aku untuk kali pertama, orang terkejut sebab aku macam tengah menyembang dengan kawan kawan. 




Kelmarin adik bongsu aku pergi beli cendol pulut, kebetulan tokey cendol tuu ada. Bila adik aku balik berlakulah dialog diantara adik aku dengan abah : 


 Adik :  Abah tadi Wan ( taukey Cendol ) tanya pasal abah. 

Abah :  Dia tanya apa ?

Adik :  Wan tanya, abah takmau kahwin ka ?

Abah :  Yang dia sibuk pasaipa ? *sambil buat muka kerut kering, dahi dan semua yang seangkatan* 

Adik  :  Amboiiiiiii ~~~~~ Maraaaaaaahhhhhh nampak ~~~~ hahahaha

Pastu abah gelak dan cakap tak maqah aihhh.

Sebenarnya, aku dengan adik adik aku paling menyampah bila orang tanya abah bila nak kahwin ? Kitorang dah penat nak menjawab. Selalu kitorang punya skema jawapan sama je. Kitorang akan jawab " tak tahu tanya abah. Dia yang nak kawen, bukan kami "

Dan bila orang tanya aku " kakak bila nak kawen ? " jawapan aku " lepas abah kawen. Ngeeee "



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

10 comments:

  1. haha funny your abah..but orang penyibuk memang boleh buat sakit hati jugak kekadang tu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha .. Abah tengah stress, itu yg jawab mcm tuh .. Heehe

      Delete
  2. Bagusnyaa. Some people tak suka untuk dapat mak/ayah tiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha .. Takdapat lg boleh laa suka , dpt nnt xthu laa mcm mana.. Hahaha

      Delete
  3. hahahaha...bertabah jelaa...kadang org ni terlebih concern..tu yg masalah :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tolong carikan calon kot. Hahaha

      Delete
  4. Hihihi...mungkin tauke cendol tu nak sponsor cendol kot...

    ReplyDelete
  5. hehehe sonok kan kalau kita dapat borak dengan family mcm dengan kawan kawan. and err masyarakat kita memang terlebih prihatin. suka nau tanya orang soalan soalan peribadi -___- tak kisah tua muda semua akan dapat soalan gtuh kan

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^