UPU Sesi 2016/2017


Salam Alaikum ^^ 




Mood nak menaip dah datang balik setelah dapat kata kata semangat " dari hobi menjadi impian " dan yang menguatkan lagi mood ialah setelah baca entry Kak Yana . Terima kasih untuk entry yang memberi mood. Hoho 

Sebenarnya nak cerita yang aku isi UPU. Poyosss =.='' 

Mula mula dalam dua nak sambung study ke tak , nak ke tak , akhirnya setelah mencari petunjuk aku minta tolong adik aku pergi BSN belikan no pin untuk kemasukan ke Ijazah. Harga no pin BSN untuk kemasukan ijazah RM 15 berapa sen ntah, tp bila suruh adik aku beli jadi RM 30 sebab dia kenakan caj perkhidmatan, caj minyak, upah makan dan lain lain.  Streesss mak enon kalau minta tolong dia niih, tapi nak buat macam mana dia jee adik yang boleh minta tolong. Haha 

Dah beli no pin, kena isi. Lepas isi kena hantarkan dokumen segala bagai pergi dekat universiti yang dipohon dan dokumen mestilah disahkan oleh pegawai yang berkelayakan. Peringatan : JKKKKKKK tak boleh sahkan sijil, tapi cuma boleh sahkan pengesahan pendapatan. 



Maka, aku pun pergilah rumah kawan abah nak pergi minta cop dan mak cik tuu cakap, datang lah datang laah dan dia sangat teruja, sebab aku orang kedua yang minta cop dia untuk masuk U. Bila pergi dia tengok semua dokumen, terkejut dia sebab banyak sangat. Hahaahaha. 

Dan sekarang tengah susun dokumen, masukkan dalam sampul untuk ke U pilihan. 

Mohon doa dari semua pembaca blog niih, doakan saya dapat U. ^^ 

Kalau tak dapat, bukan rezeki. Janji dah ada usaha :)

All the best untuk diri sendiri. Hoho 


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

7 comments:

  1. insyaAllah dapat. masuklah uitm puncak perdana hehehehe

    ReplyDelete
  2. insyaaAllah, Aamiin.. Semoga kita sama2 dapat masuk U..

    ReplyDelete
  3. all the best kim chaa! moga dapat apa yang dihajatkan!
    :)

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^