Wordless 20 : Bahasa Jiwa Bangsa



Salam Alaikum ^^ 

Gambar credit kepada pemilik


Aku bukannya orang yang jaga bahasa sangat
Tapi
Aku paling menyampah bila orang taip mesej tulis 
'Titeuew rasyue nak maykan nasyiieu'
Dah macam budak cacat.
Sebelum ni, aku tulis mesej selalu taip short form je, macam
' jom p mkn. Aq dh lapar.'
Bila kawan dengan anak cikgu Bahasa Melayu, dia taip mesej tak pernah tulis short form, sebab dia cakap, nampak buruk. Maka tabiat dia terkena dekat aku yang selalu gelakkan dia.








Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 comments:

  1. mmg menyampah kalau org msj tulis ap yg kita xfhm.. kalau dapat saya bior je.. malas nak layan.. tapi kalau short form tu mmg xleh nak ubah dah.. tapi tabiat dlm menulis..

    ReplyDelete
  2. Salam biasanya Kat fb ada yang pesen tu. Skarang dah kurang.

    ReplyDelete
  3. Akak memang sakit mata maca short form yang bukan2 ni. Berpinar mata nak baca!

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^