Wordless 21 : Manusia itu Aneh



Salam Alaikum ^^





Tahu pulak nak marah bila ceramah Dr. Zakir Naik disekat.
Masjid depan rumah tiap tiap malam ada kuliah maghrib, tak pernah pernah pun jejak kaki atas alasan penat balik kerja, assignment banyak, anak kecik. Sedangkan khusyuk melangut depan TV layan drama tiga suku tiap maghrib.
Manusia itu aneh !



Note : 

Wahai diri, berubahlah sementara masih punya waktu :)  Dunia tak kekal ! Fighting !!!!! 



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

7 comments:

  1. salam,
    akak ada baca pasal benda ni kat twiter trending.
    pastu ada yang duduk gaduh. entah lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah .. Dekat fb pun bising pasal niih.

      Delete
  2. Auchhh. Pedih di hati.
    But, seriously Malaysia.. Kenapa takut sangat dengan majlis agama. Hmmmm. Sedih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab majlis agama menguatkan islam dan bila islam kuat ...... (Sambung sendiri .. Ngeee )

      Delete
  3. Hot isu skrg ni... Benda yg melibatkan agama kena sekat. Kalau bab hiburan bukan main lagi.

    ReplyDelete
  4. Nama zakir naik ni everywhere... Tapi SS x kenal...

    ReplyDelete
  5. Apa yg awak cakap tu betul sgt. Tahu nak marah je. Pergi ceramah yg ada selama ni tkpun..haha (terasa dgn diri sendiri lul)

    Tak perlu marah-marah pun. What's right can never be wrong & What's wrong can never be right. Allah knows best. Apa apapun, kita hidup bermasyarakat kenalah hormat agama lain jugak kalau kita nak dihormati, kankan? Peace! :)

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^