Sedih Mak Mati



Salam Alaikum ^^ 


Aku ada dengar satu cerita niih dari sorang ustaz yang selalu mengajar kursus haji. Cerita niih takde kaitan pun dengan haji, saja ustaz niih cerita sebagai selingan.

Kisahnya : 

Ada sorang perempuan ni, menangis bila dapat tahu mak dia meninggal dunia dan suaminya jugak turut menangis bila dapat tahu mak mertua dia meninggal dunia. 

Lepas tiga empat hari, anak perempuan si mati niih masih bersedih tapi dah tak menangis. Yang menangisnya menantu si mati. Anak perempuan si mati tadi berasa hairan kenapa suaminya tak henti henti menangis selepas ibunya meninggal dunia. 

Lalu bertanyalah anak perempuan si mati tadi kepada suaminya : 

Isteri : abang, yang mati mak saya. Kenapa abang menangis lagi teruk dari saya ? 
Suami : abang sedih mak mati. Abang dah tak dak mak mertua.
Isteri : habis nak buat macam mana ? 
Suami : abang rasa abang kena cari mak mertua baru.
Isteri : =.=" 



Untuk lelaki yang baru kehilangan mak mertua dan ingin berkahwin sorang lagi, boleh cuba cari niih. Mana tahu berkesan. Hoho




Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

9 comments:

  1. cyeh! ingatkan kisah sedih sangat tadi...kim chaa, kim chaa...hahahhahahhahah
    u got me huh! =O

    ReplyDelete
  2. hehe..suspens citernya..sabor je laπŸ˜…πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    ReplyDelete
  3. ada je akal lelaki nak kawin baru. hahahhahaha

    ReplyDelete
  4. Salam,
    baca tajuk bukan main ,
    baca sampai habis sengih sinis

    ReplyDelete
  5. cis suspen je . ingatkan cerita sedih. pang lelaki tu kang baru tau. ehhehe

    ReplyDelete
  6. usahkan sorang... 4 mak mertua pon boleh... ha ha ha

    ReplyDelete
  7. urm..suspen je cter..igt cter sedih..rupanya cter lawak..hahaha

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^