Perlukah Vaksin Anak Anda ?

Salam Alaikum ^^ 

Baru baru nihh kan kecoh pasal kes vaksin ( sebenaqnya dah lama kecoh ). Jadinya wujudlah dua pihak. Satu pihak provaksin dan satu pihak lagi anti vaksin.

Dan amatlah dukacita bagi aku bila mana sepupu sepapat aku anti vaksin. =.=" 

Hujah depa, depa nak kembali kepada sunnah. Janggan halang depa untuk ambil permakanan sunah. Dussshhhhh ... 

Hang nak amalkan permakanan sunnah tapi hang bagi anak hang makan jajan jajan yang tak berkhasiat, bagi fast food apa kejadahnya . >,<"

Jadi untuk orang orang yang tertanya tanya, patutkah vaksin anak aku ? 

Naaaaah , sila tengok video Lah Fahmi. Video niih dah lama aku tengok. Nak share tapi selalu terlupa, sampailah timbul isu niih secara besar besaran. Maka aku rasa aku patut, perlu dan WAJIB share untuk bagi kesedaran. Aku nak terang panjang panjang pun, bukan bidang aku. Maka kita serah kepada ahlinya :) 



Untuk yang tak kenai Lah Fahmi, meh aku nak bagitau, dia niih budak medik belajaq dekat mesir. Taksilap dah tahun akhir. Dan dia niih salah sorang daripada adik Mat Luthfi. Penjelasan dia pasai vaksin niih mudah. Kalau hampa tak paham lagi aku tak taulah. =.=" 

Note : 

Dalam kaedah usul fiqh ada satu kaedah La Dharar Wa La Dhirar yang bermaksud tidak boleh melakukan perkara berbahaya dan membahayakan. *bahayakan diri sendiri pun tak boleh, inikan pulaaak bahayakan orang lain. 

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

14 comments:

  1. serius ke dia adik mat luthfi ?? lawak la vid tu >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup. Memang adik dia :D

      Video tuu memang lawak, tp ada mesej nak disampaikan .. Hehe

      Delete
  2. Good sharing kimchaa! Hehehe...
    waah adik mat lutfi ka.. lawak tp ada input! =)

    ReplyDelete
  3. Hmm. Tu lah, kita xcukup ilmu tp berhujah macam orang pnuh ilmu di dada. Amik vaksin pun bukannya takleh makan makanan sunnah. Bersederhanakan lebih baik. :)

    ReplyDelete
  4. Memang kecohh isu vaksin ni kan,.. :)

    ReplyDelete
  5. Tak terfikir pulak laaa ada yang anti vaksin ni. Rasa dari kecik kecik ber vaksin dah haha.

    ReplyDelete
  6. tak tahu nak komen macam mana ttg anti vaksin ni..tapi bagi saya..vaksin sy stuju, makanan sunnah pun sy stuju..insyaallah kalau saya, saya ambil je dua dua. huu

    ReplyDelete
  7. tamooo komen lelebih isu sensitip ni sebab kita xdak anak lagi hehe. tapi kalo iols ada anak pun iols akan kasi vaksin =)

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^