Wordless 28 : Happiness is



Salam Alaikum ^^ 

Sumber google

Happiness is memorizing the Quran

Surah pertama yang paling panjang yang aku hafal surah al-Waqiah masa darjah satu. Perasaan dia tak tahu nak gambarkan macam mana.

Antara surah yang aku suka baca surah al-Waqiah mungkin sebab, al-Waqiah tuu surah pertama yang aku hafal :)

Korang ada surah yang suka baca tak ? Sebab apa suka baca surah tuu :D 



Note : 
mood dah bahagia balik :D dah tak sedih sedih daaaah .. hooho 



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

9 comments:

  1. Assalammualaikum..hihi macam kak PC surah Al 'Alaq (Iqrak)...subhanAllah 19 ayat tu boleh buat akak nak nangis bila nak periksa ada ujian hafazan..tapi itulah wahyu pertamakan..

    ReplyDelete
  2. erm...erm...banyak...dulu paling happy bila dpt hafal maksud surah al-fil...
    pastu dapat hafal maksud al-fatihah....huhuhu

    ReplyDelete
  3. Suka baca surah ar-Rahman dgn al-Waqiah skali.. :)

    ReplyDelete
  4. Dulu surah yg slalu sy baca Surah 3 Qul ja hihihi tu pun excited kalau dapat baca

    ReplyDelete
  5. salam akak ingat lagi masa sekolah menenagah memang kena hafal surah. then bila solat berimam terasa dfamiliar dengan ayat yang imam baca.

    akak suka arrahman al waqiah dan al mulk, lain2 pun suka :)

    ReplyDelete
  6. Darjah 1 saya masih lagi merangkak nak baca alif baa taa... hihihihi.. Alhamdulillah segalanya dipermudahkan Allah... C: rasanya 3 qul yg first dihafal.. hihihii

    ReplyDelete
  7. seronok kan bila dapat hafal surah :)

    ReplyDelete
  8. saya pun suka baca surah al-waqiah. bermula dengan membaca surah al-waqiah hari-hari sampai la saya boleh hafal. alhamdulillah.

    ReplyDelete
  9. Akak pula suka Al-qursi... Memang excited bila berjaya hafal..

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^