Wordless 34: Mistakes



Salam Alaikum ^^




Antara hal yang menakutkan aku kesalahan. 
Ya, aku tahu yang kesalahan itu bukti yang aku mencuba,
 bukti yang aku tidak mengalah, tapi itu yang menakutkan aku. 

Selalunya manusia belajar dari kesalahan. Bila mana dia dah tahu apa salahnya dan dibetulkan salah itu dia manusia yang luar biasa. Manusia yang tahu salahnya, tapi masih tidak mahu betulkan kesalahannya, itu ego namanya. Manusia itu, kejam dengan dirinya sendiri. Membiarkan dirinya dalam lumpur dan tidak cuba untuk keluar.




note: 

aku pun tak tahu apa yang aku bebelkan. 😅

Selamat malam Doniaaa ~~~


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Kim Chaa

Kim chaa @ KC 23. Student. Part Time Blogger. Any inquiries or collaboration you can contact me by my email at aniesa94ahmad@gmail.com.

    Blogger Comment
    Facebook Comment

8 comments:

  1. dont give up girl.. Semua orang buat silap dan itu proses pembelajaran macam mana kita nak fix kesilapan. Bila ada buat salah, kita cuba fix lagi.. satu saat, bila jatuh lagi, situlah kita tau dah macam mana nak handle dengan tenang :)

    ReplyDelete
  2. Apabila salah dan kita sedar salah kita dan kita mintak maaf.. itu yang terbaikkk ^^

    ReplyDelete
  3. Memang tak mudah menghadapi situasi bila mana kita ada melakukan kesalahan. Tapi, bangkitlah dan cuba perbetulkannya. inshaAllah, kheir semuanya. :)

    ReplyDelete
  4. bukan manusia namanya kalau tak buat silap. tapi dgn kesilapan yg dibuat, haruslah diambil pengajaran dari kesilapan tu ��

    ReplyDelete
  5. Klau bleh elak buat slh lg elok, tapi klau buat slh, btolkan balik. Mcm KC ckp, mnusia klau sengaja letak diri dlm kslhan, tkde mknenya hidop :)

    ReplyDelete
  6. betul2 kita selalu ada buat salah..

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^