REVIEW MOVIE - DISMISSED

12:00:00 PM

Assalamualaikum ^^ 




REVIEW AKU: 

Cerita ini mengisahkan tentang seorang laki yang bernama Lucas Ward. Yang dalam poster kat atas tu lah Lucas Ward. Dia nih psychopath. untuk yang tak tahu psychopath ni ialah: 

Psychopathy, sometimes considered synonymous with sociopathy, is traditionally defined as a personality disorder characterized by persistent antisocial behavior, impaired empathy, impaired remorse, bold, disinhibited, and egotistical traits.

Terima kasih kepada encik google diatas bantuan pentakrifan. haha

Kisah nih bermula bilamana si Lucas nih [indah ke sebuah sekolah baru dan bertemu dengan Mr. David. Mr. David ni jenis baik penyayang. Aku paling suka bila mana Mr. David ni, setiap hari balik rumah, sebelum tidur, dia akan bercerita dengan isteri dia apa yang jadi kat sekolah dan dia akan tanya isteri dia, apa yang isteri dia buat hari ni. Bagi aku, babak tuh, sweet dan menarik. Dekat situ, ku boleh belajar yang komunikasi antara suami isteri sangat penting dan suami kena dengar isteri bebel apa dia buat setiap hari walaupun dia suri rumah tangga. *Ingat tak penat ke jadi suri rumah tangga sepenuh masa? 😏 

Suatu hari, Mr. David bagi assignment dekat semua pelajar kelas dia dan dia minta hantarkan tugasan tersebut. Semua pelajar hantar assignment tadi dalam beberapa keping kertas je, tapi si Lucas Ward tuh buat satu buku macam thesis kalau engko nak tahu. 

dah siap semak, Mr. David pulangkanlah balik kerja diorang beserta dengan markah. Si Lucas nih tak puas hati, bila Mr. David nih bagi dia B+. Dia cakap:

B+ is 3. How come another 0.7 you could say it's near to A which is 4.00 ? 

Start dari Mr. David bagi B+ dekat Lucas, hidup dia mula kucar kacir. Bergaduh dengan isteri, kerja yang dia apply kena sabotaj, nak pergi kerja tayar pancit dan macam macam lagilah jadi dekat Mr. David nih. 


Kalau korang baca review aku, tapi tak faham, boleh tengok trailer dia: 



Nota:

1. Kalaulah perangai aku macam Lucas, selalu nak no 1 dan nak A semua subjek, maka ramailah manusia yang aku kena balas dendam 😆

2. Aku bagi 3.8/5 untuk movie nih

   

You Might Also Like

1 comments

  1. pergh!!melampau perangai.. hehehe.. sebab tak dapat a je nak huru harakan hidup cikgu..

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas, dah baca komen lah, nanti saya balas ^^